dimarts, 15 de juliol del 2014

Ganxet i costura!

Últimament se m'acumulen els aniversaris. Sobre tot de les amigues de les meves filles!!! Al final ja no saps què regalar... l'any passat ja vam regalar un conte i també un joc i ja els he fet algun que altre amigurumi... I si són bessones??!!! 

Després de donar-hi voltes i voltes vaig aprofitar per "tunejar" unes samarretes amb ganxet i aplicacions i aquest va ser el resultat...




Vaig començar amb unes butxaques de ganxet utilitzant el punt d'arròs. Bé, un dia podríem parlar dels noms dels punts de fantasia, ja que aquest punt també li diuen punt de llimona o de taronja, ja que queda una textura semblant.

És un punt molt senzill i queda molt espès.

Per fer la butxaca vaig fer 20 cadenetes per la base. Per fer aquest punt s'ha de fer un punt baix i un punt alt i anar alternant els punts fins el final de la passada, punt baix, punt alt, punt baix, punt alt.... 


La següent passada es fa un punt alt allà on hi ha el punt baix i allà on hi ha punt baix es fa un punt alt i els vas alternant fins el final de la passada. 

Explicat així queda com estrany però la idea és fer tot el contrari del que toca alternant sempre punt baix i punt alt.


*** He d'aprendre a fer fotografies com deu mana i tinc una amiga que m'ha promès que aquest estiu ho farà!!!

Bé, així anem alternant tantes passades com vulguem la butxaca de la samarreta.


Un cop acabat vaig pensar que quedaria més net si feia una passada de punt de cranc. És a dir, punt del revés. 

Potser també podríem parlar un dia de com es diuen els punts en català... no sé si aquest seria el nom correcte :-S



La resta de la samarreta la vaig anar fent una mica a ull, és a dir, vaig reciclar retalls que tenia per casa, vaig fer triangles i amb un biaix els vaig cosir a màquina fent una garlanda.



La butxaca la vaig cosir també a màquina i vaig fer un punt de fistó al volant dels triangles en color vermell perquè destaques una miquetona. 

La idea és molt senzilla i les nenes van quedar encantades amb les seves noves samarretes personalitzades!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada